Showroom / po-pá 9:30—17:30
Dobrovského 8, Praha 7 / kontakt

Památník národního písemnictví

Vizuální identita ǀ re-design loga a vizuálního stylu, orientační systém v budově, grafický layout pro veškeré tiskoviny, merchandise suvenýry

Po novém designu webových stránek jsme pro Památník národního písemnictví (PNP) navrhli také re-design celé vizuální prezentace. Ku příležitosti nové éry v nové budově byla vypsána vyzvaná soutěž na kompletní vizuální identitu instituce, jíž jsme se zúčastili.

Vizuální identita, kterou jsme PNP přednesli, je založena na minimalistickém logotypu. Písmena „P“ v názvu jsou reverzní tvarovou hříčkou pro označení odstavce v písemnictví. Tato litera se v knižní kultuře objevovala již od středověku, kde v manuskriptech sloužila k oddělování jednotlivých odstavců v jinak kontinuálním proudu textu. V současnosti je symbol využíván jako všeobecně známý znak pro odstavec. V návrhu současně koresponduje s prvky v architektuře a oblými tvary, které se objevují v koncepci expozic nové budovy.

Kromě loga, jež je hlavním identifikačním nástrojem instituce, patří k základním kamenům vizuální identity písmo a barvy. Moderní písmo vytvořené mladými českými tvůrci má výrazný charakter a svou majestátní proporcí podtrhuje význam PNP. Působí pevným a stabilním dojmem. V detailu litery si lze všimnout jemných náběhů na patky (serif) písma dodávajících textu osobitost. Mimo základní černé v identitě figurují dvě další barvy, svěží odstíny červené a modré, které jsou zároveň nositeli národní identity a přibližují instituci mladým generacím. Barvy také rozlišují dvě úrovně podlaží v orientačním systému budovy, pro který jsme navrhli i směrovky a sadu piktogramů tvarově vycházejících z logotypu.

Do muzejního obchodu jsme zvolili mírně netradiční merchandising. Mezi vybrané předměty jako je nezbytná látková taška a odznáčky jsme zařadili také ponožky a plechový hrnek, které na první pohled nevzbuzují spojitost s památníkem, avšak evokují domácí pohodu při čtení. Poslední, ale ne co do významu, je zápisník s ražbou, dekorovanou předsádkou a plátěným hřbetem v barvách vizuálního stylu.

Celek nového loga i vizuální identity silně a ve srozumitelné zkratce charakterizují hlavní obsah instituce.

Návrh 2019

Další podobné projekty naleznete zde.


© copyright VOALA graphic design and bookbinding